1950ie

Piecdesmitie gadi Rīgā sākās traģiski.
1950. g. augustā Daugavā apgāzās ar pasažieriem pārpildītais kuteris "Majakovskis", līdzi dzelmē aizraujot 147 rīdzenieku un pilsētas viesu dzīvības.

Piecdesmitajā gadā Rīgā sāka iznākt vēlāk tik populārais žurnāls „Zvaigzne”.
Tajā pat gadā tika atklāta elektriskā vilciena līnija no Rīgas uz Jūrmalu.

Piecdesmitajā gadā atklāja vēl šodien funkcionējošo dzelzceļa tiltu pār Daugavu. To uzcēla uz 1914. g. balstiem pēc Ļeņingradas Tiltu projektēšanas institūta inženiera A. Starceva projekta. No 1945. līdz 1951. gadam dzelzceļa satiksme pār Daugavu Rīgā notika pa Padomju armijas 410. tiltu būvēšanas vilciena inženieru vienības uzcelto pagaidu tiltu uz koka pāļbalstiem, kas tika uzbūvēts pusotra mēneša laikā augšpus sagrautā dzelzceļu tilta.

1957. gada 21. jūlijā blakus dzelzceļa tiltam atklāja citu – Akmens tiltu. Tad to nosauca par Oktobra tiltu. Par godu Ļeva Trocka īstenotajam Lielinieku apvērsumam Petrogradā 1917.g. oktobrī (pēc mūsdienu kalendāra – novembrī).

1955. gadā Rīgas panorāma papildinājās ar Staļina laikam rakstūrīgo „Kolhoznieku namu”. Šodien tajā mīt Latvijas zinātnieki (LZA).